Pazi nase
November 2018

November 2018 | Zdravstveno zavarovanje

Dodatno ni le dodatek

Nepričakovana doživetja, odmiki na začasne stranpoti in drobni trenutki razburjenja lahko življenje prijetno začinijo. Teh trenutkov se spominjamo, saj ločujejo življenje od golega bivanja. Le ko gre za zdravje, so presenečenja, čakanje in negotovost vse prej kot dobrodošli.

Slovenci smo zdravstveno zavarovanje dobili med prvimi na svetu, saj je bila že leta 1889 v Ljubljani, kmalu pa tudi drugod, ustanovljena prva Okrajna bolniška blagajna. Po zaslugi teh zgodnjih prizadevanj lahko osebe z obveznim zdravstvenim zavarovanjem še danes takoj in brez dodatnih stroškov obiščejo svojega osebnega zdravnika ali urgentno ambulanto.

Se pa še vedno zapleta s čakanjem na nenujne obiske zobozdravnikov in specialistov, ki so na napotnici označeni z opombama »hitro« in »redno«.

Zdravje v žepu

Obvezno in dopolnilno zavarovanje sicer krijeta stroške večine najpomembnejših zdravstvenih storitev, a je njihova izvedba razen v nujnih primerih lahko časovno odmaknjena. Dolge čakalne dobe so po raziskavi agencije Valicon iz leta 2016 najpomembnejši razlog, da Slovenci za zdravstvo, predvsem za hitrejšo obravnavo pri specialistih, diagnostiko ter zobozdravstvene storitve in materiale, plačujemo iz svojega žepa. Pa z dodatnimi zavarovanji ne bi bilo treba.

Tanja Šafar je pred kratkim dobila redno napotnico za pregled kožnih znamenj. Predvidevala je, da je dermatološka obravnava vključena v njeno dodatno zavarovanje Specialisti+. Prav je imela. To zavarovanje omogoča tudi hitro obravnavo pri specialistih, pripadajoče enostavne diagnostične preiskave in enostavne ambulantne posege, zahtevne diagnostične postopke in posege, ki se opravijo v enodnevni obravnavi, zdravila na beli recept in ambulantno rehabilitacijo.

»Poklicala sem na Zdravstveno točko Triglav, Zdravstvene zavarovalnice, d. d., in prek elektronske pošte poslala sliko napotnice. Še isti dan so mi sporočili nekaj možnih terminov v prihodnjih dneh, in to pri različnih specialistih dermatologih. Izbrala sem primeren datum in specialista blizu svojega doma in čez nekaj dni sem že bila pomirjena, da nobeno od mojih mnogih znamenj ni rakavo,« se spominja. In smeje dodaja: »Pred tem sem termine za preglede pri specialistih zapisovala v tri različne koledarje, da po mesecih čakanja nisem pozabila nanje.«

»Poklicala sem na Zdravstveno točko Triglava, Zdravstvene zavarovalnice, d. d., in prek aplikacije Triglav Zdravje poslala sliko napotnice. Še isti dan so mi sporočili nekaj možnih terminov v prihodnjih dneh, in to pri različnih specialistih dermatologih. Izbrala sem primeren datum in specialista blizu svojega doma in čez nekaj dni sem že bila pomirjena, da nobeno od mojih mnogih znamenj ni rakavo,« se spominja. In smeje dodaja: »Pred tem sem termine za preglede pri specialistih zapisovala v tri različne koledarje, da po mesecih čakanja nisem pozabila nanje.«

Hitra vrnitev v aktivno življenje

Po podatkih Nacionalnega inštituta za javno zdravje je v sistemu eNaročanje septembra 2018 na prvi pregled iz nabora zdravstvenih storitev čakalo 77.787 oseb, od teh nad dopustno čakalno dobo 43 odstotkov. Na izbrane terapevtsko-diagnostične storitve pa je čakalo 79.383 oseb, od teh nad dopustno mejo kar 41 odstotkov.

Takojšnja obravnava je seveda najnujnejša v življenje ogrožajočih primerih. A tudi kadar breme bolezni ali poškodbe, negotovost in morebitne bolečine med čakanjem na zdravljenje ne ogrožajo življenja, bistveno zmanjšujejo njegovo kakovost. Napetost, nezmožnost normalnega funkcioniranja in nenehna skrb, ali se bo bolezen zaradi čakanja dodatno zapletla, lahko ohromijo vsakdan.

»Imam polno in zapolnjeno življenje,« pravi Tanja Šafar, »zato imam najraje, da se težave in opravki ne kopičijo, ampak jih rešim takoj.« Zato je v zadnjem letu najprej opravila s kožnimi znamenji, nato pa je v okviru dodatnega zavarovanja Zobje+ brez dodatnih stroškov za nadstandardne materiale pri svojem osebnem zobozdravniku dobila še dve novi beli zobni zalivki v stranskem področju in keramično prevleko.

»Z zavarovanjem Specialisti+ sem v nekaj dneh že bila na pregledu pri dermatologinji, pomirjena, da moja znamenja niso rakava.« - Tanja Šafar

Bojan Veselinovič se z njenim mnenjem zelo strinja. S potrebo po specialističnih storitvah pa se je prvič srečal ob nedavni poškodbi kolena. »Toda v srednjih letih že lahko pričakujem kakšno dodatno težavo in odločitev, da se dodatno zavarujem, se je kmalu izkazala za pravil- no,« pravi. V nekaj dneh po pojavu težave je v okviru svojega zavarovanja Specialisti+ na enem mestu opravil vse diagnostične postopke in artroskopsko operacijo kolenskega meniskusa. »Okrevanje je bilo hitro, kakovost opravljenega dela pa vrhunska. Brez izgube časa, brez stresa, predvsem pa brez večjega vpliva na vsakdanje življenje,« opisuje svojo izkušnjo. »Profesionalnost osebja na Zdravstveni točki je bila zame izjemno dragocena.

Od trenutka, ko sem se s postavljeno diagnozo povezal z njimi, in do konca so skrbeli zame. Vse so uredili oni. Povsem navdušen pa sem bil nad strokovnostjo ortopeda.« Brez dodatnega zavarovanja bi na pregled, diagnostiko in poseg čakal skoraj eno leto.

»Na Zdravstveni točki so zame skrbeli od prvega klica do artroskopskega posega na kolenu.« - Bojan Veselinovič

Zdravje iz žepa? Ni treba.

V nasprotju s sogovornikoma naj bi po podatkih agencije Valicon iz leta 2016 specialiste, diagnostike ali zobozdravnike na lastne stroške obiskovalo kar 77 odstotkov Slovencev.

Lepo je, če lahko poskrbite zase in za bližnje. Ni pa treba, da vas ta skrb pretirano obremenjuje. Koristneje bo, če več moči ostane za spopadanje z boleznijo ali poškodbo. Tako z energijo ne razsipavate in jo lahko kot najdragocenejše darilo podarjate sebi in svojemu življenju.

Hitro do rešitve

Ni treba, da vas poškodba ovira. Ni treba, da vas skrbi znamenje, ki je nepravilne oblike. Z zavarovanjem Spe cialisti+ boste imeli hiter dostop do obravnave pri spe cialistu, medicinske sestre na Zdravstveni točki pa vam bodo pomagale pri izbiri specialista in ureditvi termina. Več o zavarovanju Specialisti+ na: triglavzdravje.si/zavarovanja/specialisti-plus. Za informacije pokličite na brezplačno telefonsko številko Halo zdravje na 080 26 64 ali pišite na elektronski naslov info@triglavzdravje.si.

Preverite ponudbo
Svojega zdravja ni koristno prepuščati spletu in nepreverjenim informacijam. Preberite o pasteh samodiagnosticiranja.

Seznam vseh člankov

Preberite tudi

Nazaj PREJŠNJI NASLEDNJI Naprej