Pazi nase
April 2022

April 2022 | Misel za konec

Pazite na svojo hrbtenico. V uporabo ste dobili samo eno!

Če želite kaj narediti za bolj zdravo in vitalno hrbtenico, ki ne bo povzročala bolečin in nelagodja, je zelo pomembno vedeti, kdo so »prijatelji« zdrave hrbtenice. To so dobro somatsko zavedanje, ustrezne naravne krivine hrbtenice, moč, stabilnost, vzdržljivost in lahkotnost, ki je povezana z zdravo mero gibljivosti.

Blaž Bertoncelj UČITELJ JOGE IN SOMATIKE, JOGA TERAPEVT, VODJA CENTRA PARINAMA

Ljudje imamo več vrst potencialov in vrst inteligence. Sodobna družba nas implicitno spodbuja, da živimo v glavi in razvijamo predvsem mentalni del inteligence. A tako se odtujimo od telesa in njegovih potreb. Zato ne čudi, da je v tako imenovanih razvitih družbah zelo zanemarjena in podcenjena ena najpomembnejših inteligenc, somatska inteligenca. Zanjo sta pomembni dobro senzorno (čutno) zavedanje in dobro sporazumevanja med možgani in različnimi deli telesa.

Vsak majhen otrok se sprva zelo dobro izraža in sporazumeva prek telesa. Ko se pri človeku začenjajo razvijati možgani, socialni jaz in ego, pa začnemo izgubljati stik s tem delom samega sebe.

Večina ljudi se tako začne zavedati svoje hrbtenice predvsem takrat, ko doživi bolečine. Kakšna škoda! Naše telo in glavni steber telesa, hrbtenica, ves čas komunicirata z nami. A če dlje časa ne slišimo nežnega in tihega prigovarjanja, mora telo prek živčnega sistema začeti kričati. Običajno to stori s fizično bolečino ali celo okvaro na živčno-mišični ravni. Pogosto šele takrat jasno slišimo svoje telo.

V reviji za zdravje in zdrave odnose Pazi nase nobena težava, s katero se morda spoprijemate, ni tabu. Revijo si brezplačno prenesite na svojo napravo.
BREZPLAČNA E-REVIJA

V 25 letih poučevanja joge in z njo povezanih disciplin sem razvil veliko somatsko senzibilnost. Ko opazujem svoje tečajnike v določenih nezdravih gibih, me »boli«. Ker se teh gibov (še) ne zavedajo, dnevno nastajajo mikro poškodbe – bodisi med neprimerno izvedenimi vajami bodisi med vsakodnevnimi aktivnostmi. Prav zato je toliko pomembneje, da si učitelji in terapevti vzamemo čas in podrobno pojasnimo osnove zdrave rabe hrbtenice – za optimalno izvajanje različnih vaj kot tudi bolj zdravo rabo hrbtenice v različnih vsakodnevnih aktivnostih. Vaje pogosto pomenijo kar polovico poti, ki naposled vodi v zmanjšanje in preprečevanje mišično-skeletnih bolečin.

Če se ne zavedamo, kako uporabljamo svoj trup, ko sedimo, stojimo, hodimo in se gibljemo, kako lahko sploh pričakujemo kakšno spremembo na bolje?

Dokler smo zataknjeni v svoje somatske (gibalne) vzorce, spremembe ne more biti. Prav gibalni vzorci so eden glavnih virov bolečin in težav, če niso zdravi.

Pri individualnem delu z ljudmi z bolečino zato vedno ločim, ali je izvor bolečine somatske ali psihološke narave. Lahko je oboje, ni pa nujno. Nekateri morajo okrepiti globlje mišice trupa, drugi pa bolj sprostiti napet trebuh, ramenski obroč, vrat ali hrbtne mišice. Spoznal sem veliko posameznikov, ki so bili tako dobro telesno pripravljeni in mišično okrepljeni, da ni bilo za bolečine nobenega očitnega razloga; tudi preiskave magnetne resonance in pregledi pri fiziatru ali ortopedu niso dali jasne diagnoze ali odkrili anomalij. Zato je bistveno, da vsakega človeka obravnavamo celostno.

Vsekakor drži, da modri ljudje preprečujejo, ne samo zdravijo.

Da bi to dosegli, pa je pomembno, da imamo dober stik s svojo hrbtenico. Dobro somatsko zavedanje vodi v boljšo držo telesa in bolj zdrave načine gibanja. S tem pa zmanjšujemo tveganje za nastanek telesnih bolečin in okvar. V sodobnem svetu tako zelo velja: hrbtenica potrebuje gibanje, um pa malce več miru!

Seznam vseh člankov

Preberite tudi

Nazaj PREJŠNJI NASLEDNJI Naprej